Türkiye Seyahat

2 Günlük Kapadokya Kasırgası Turu, Türkiye

2 Günlük Kapadokya Kasırgası Turu, Türkiye:
Bu gezegenin en güzel bölgelerinden biri olan Kapadokya’nın Türkiye ünü haksız değildir. Ve onu keşfetmek için sadece birkaç günümüz olduğu için, profesyonel yardıma ihtiyacımız olacağını biliyorduk. Travel Atelier tamamen kişiselleştirilmiş özel turlar sunuyor ve kurtarmaya geldi. Esnek güzergahı en uygunsuz zamanlarda uykuya dalma alışkanlığı olan 2 küçük çocuğumuza göre şekillendirebildiğimiz için bu bizim için mükemmeldi. Güler yüzlü rehberimiz İsmail, bölge hakkında son derece bilgiliydi ve hayatımızın geri kalanında hatırlayacağımız 2 günlük muhteşem bir tur düzenledi.

İsmail bizimle Kayakapı Premium Caves adlı otelimizde buluştu ve sabah 10’da yola çıktık. Özel yapım minivan son derece rahattı, sohbetleri kolaylaştıran karşılıklı koltuklar, içeceklerle dolu mini buzdolabı ve en sevdiğimiz… wifi!

Hayal Vadisi
İlk durak olan Imagination Valley, arabayla sadece 15 dakikalık kısa bir yolculuktu. Dışarı çıktık ve Erin ve Mia bir süre muhteşem doğal kaya oluşumlarını keşfettiler. Oluşumlar, kuru çalılıklar ve birkaç maceracı yürüyüşçüyle çevriliydi. İşleri devam ettirmeyi seçtik ve minibüste geri sıçradık ve bir sonraki hedefimize devam ettik.

Hermet Vadisi
Bir sonraki durak Hermit Vadisi peri bacaları oldu. Bu benzersiz, yerçekimine meydan okuyan oluşumlar, farklı türlerde meydana gelen erozyonun, yüksekliği 15 m’ye kadar ulaşan bir bacaya benzeyen bir şekil oluşturmanın bir sonucudur. Bunlar yüzyıllar boyunca sakinler için evler ve kiliselerdi, ancak şimdi ziyaretçilerin dolaşması için uygun. Dokular, şekiller ve renkler gerçekten çok güzeldi. Bu izole mağaralardan birinde yaşamanın nasıl bir şey olacağını görüntülemeyi çok sevdim.

Arazinin etrafında hediyeler, hediyelik eşyalar ve içecekler sunan birkaç tezgah kuruldu. Etrafta dolaşarak yaklaşık 45 dakika geçirdik ve çocuklar küçülmeye başladı, bu yüzden yolculuğa devam etmek için minibüse geri döndük.

Özkonak Yeraltı Şehri
Bu yüzden bizler Özkonak Yeraltı Şehri turuna çıkarken o da şoförümüzle arabada kaldı. Bu, bölgeye yayılmış birkaç şehirden biriydi ve 40 metre derinlikte 10 kat aşağı inerek 60.000’e kadar nüfusu barındırabilirdi. Terk edildikten sonra, zaman içinde kayboldular ve geçen yüzyılın ortalarına kadar unutuldular, biri yanlışlıkla keşfedildi ve şimdi çok sayıda şehir kazılıyor.

Orijinal inşaatçılar, hayvanlar, mutfaklar, şarap imalathaneleri, yatak odaları ve hatta savunma mekanizmaları gibi her şeye yer açtı. Zaman zaman bölge sakinleri işgalci orduların kuşatması altındaydı, bu yüzden işgalciler pes edene kadar direnmek için iyi donanımlıydılar. Böyle bir durumda girişi kapatmak için yuvarlanan büyük bir taş gördük. Erin itmeye çalıştı ama yerinden oynamadı.

Bu inşaatçılar her şeyi düşündüler – her katta oyulmuş borulardan yapılmış bir iletişim sistemi bile. İnanılmaz!

Bir Kanlı Ayak
Bu muhteşem yapıların oyulmasında kullanılan mühendislik becerisine hayran kaldım. En uzak noktaya ulaştığımızda, Caius acilen tuvalete gitmesi gerektiğini rahatça açıkladı, bu yüzden portatif tuvaletlerin bulunduğu girişe geri dönmek zorunda kaldık.

Erin, tuvaletin yanındaki küçük basamaklardan birine tırmanırken, ayak parmağını itti ve büyük ayak parmağının altından büyük bir deri parçası kopardı. Kanlı bir karmaşaydı. Rehberimizin yardımıyla, yardımsever bir eczacının yarayı temizleyip bandajladığı bir eczaneye gittik. Çok naziktiler ve karşılığında hiçbir şey istemediler.